لزوم انجام عصب کشی (درمان ریشه)

آنچه که در اصطلاح عموم با عنوان« به عصب رسیدن دندان »موسوم است، معمولا التهاب ناشی از پوسیدگی وسیع دندان است. ولی نیاز دندان به درمان عصب کشی میتواند نشانه ها و دلایل مختلفی داشته باشد ازجمله:
۱- درد دندان به عصب رسیده، معمولا ضرباندار و غیر قابل تحمل است. و درد شبانه از علایم بارز آن است.
۲- درد دندان به عصب رسیده بدون مصرف مسکن، آرام نمیگیرد و بعضا با مصرف مسکن هم آرام نمی شود.
۳- یکی از علایم دندان به عصب رسیده حساسیت شدید و طولانی به سرماست. به طور مثال بیمار اعلام میکند که با خوردن آب سرد دچار دندان درد میشود که برای مدت بیش از چند دقیقه و حتی نیم ساعت یا یک ساعت آزار دهنده است و بعضا باید مسکن مصرف کند تا درد دندان آرام گیرد.
۴- یکی دیگر از علایمی که نشان دهنده این است که دندان نیاز به عصب کشی ( روت کانال ) دارد حساسیت به گرماست. که این مورد ۱۰۰٪ نشاندهنده دندان عفونی است که نیاز به عصب کشی و روت کانال دارد.
۵- حساسیت به ضربه و لمس هم میتواند از دیگر علایم درگیری عصب دندان باشد.
لازم به ذکر است که گاهی نیز دندان بیمار مدتی درد شدید داشته و درد خوب شده و فرد فکر میکند که دندانش خوب شده، در حالی که عصب دندان از بین رفته و در واقع دندان عفونی شده است.
بطورکلی دلایل متعددی برای انجام عصب کشی وجود دارد که بعضا با تشخیص پزشکان متخصص باید انجام شود و شما می توانید از تجربه و تخصص پزشکان کلینیک دندانپزشکی بهار یزد استفاده کرده و سلامت دهان و دندان خود را تضمین کنید

دسته بندی مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *